top of page
Szukaj

Zabawki na dłużej.

Na mojej liście znajdują się:


📕📗📘 książki – z ilustracjami, ze zdjęciami, o różnych formatach i grubości stron

◼️◽️🔹 klocki – drewniane, gumowe, magnetyczne, lego

📦📦📦 pojemniki – pudełka, kartony, kubki, pojemniki do sortowania

🧩🎲♟ gry i puzzle – dostosowane do wieku, o różnej tematyce, memo

🛴🚲🛴 ruchowe – piłki, skakanki, rowerek, pchacz, kręgle, bujaki, równoważnie, tunele

🥁🎺🎸 muzyczne – grzechotki, dzwonki, karimba, trójkąt, bębenek

🎧🎤🎼 płyty/nagrania – z audiobookami, bajkami, słuchowiskami

🎨🎨🎨 plastyczne – kredki, pastele, farby, ciastolina, nożyczki, klej

🎪🎪🎪 tworzenie bazy – domki, namioty, tipi, koce, klamry

👩‍🚀👩‍🔬👨‍🍳 zabawki tematyczne – do zabawy w sklep/teatr/gotowanie; sytuacje można odgrywać na jednym meblu/szablonie

🐞🐘🦓 figurki - zwierząt, ludzi, pomocne do odgrywania scenek


Jedna zabawka może stać się wielozadaniowym przedmiotem o nowej funkcji nie przypisanej przez producenta. Warto pokazać małym dzieciom w wieku po niemowlęcym i wczesnoprzedszkolnym (18 miesięcy - 3/4 rok życia), jak może się bawić i wspólnie odkrywać nowe zastosowania przedmiotu. Jak wspomina dr Appel i prof. Brzezińska w swoim opracowaniu o kategorii zabawek:


Dziecko w kontakcie z dorosłym odkrywa różne funkcje, zdobywając wiedzę o otaczającym go świecie i wkraczając do świata wyobraźni, myślenia abstrakcyjnego. Pozwoli mu to w przyszłości na różnorodną i dowolną zabawę z prostymi atrybutami, jak patyk, liść, sznurek. Im dziecko starsze, tym z większą wyobraźnią posługuje się przedmiotami 🤔

"Kategorie zabawek a wspomaganie rozwoju dziecka w wieku poniemowlęcym i wczesnoprzedszkolny" - Dr Karolina Appelt, Prof. dr hab. Anna I. Brzezińska


Podziel się ❤️

bottom of page